Thema • Een sterk imago in het buitenland
Nederland is een unieke metropol in de wereld: wonen, werken en kwaliteit van leven binnen handbereik. Buitenlandse ondernemers prijzen Nederland als ideale omgeving. Meer bekendheid geven aan onze unieke metropol is belangrijk. Mondiaal spelen de snel groeiende economieën van China, India en Brazilië een steeds belangrijkere rol. Het gevolg is dat:
  • Het aantal niet-Europese multinationals sterk zal groeien en op zoek gaat naar een vestigingsplaats voor een Europees hoofdkantoor. Dan moet Nederland een voor de hand liggende keuze zijn. Gastvrij Nederland als 'place to be'.
  • Het aantal potentiële buitenlandse toeristen toeneemt en dus Nederland ook internationaal bekend moet zijn als metropol van wereldformaat met een ongekende hoeveelheid mogelijkheden die nergens ter wereld zo snel en goed bereikbaar zijn.
Gastvrij Nederland vindt dat de aandacht voor onze unieke waarden al begint bij  onze belangrijke 'gateways' zoals Schiphol, de cruises via de haven van Rotterdam en Amsterdam. Deze gateways waar miljoenen voor langere of kortere termijn te gast zijn, zijn het moment om Nederland onder de aandacht te brengen. Als unieke bestemming met een ongekende bereikbaarheid van alle culturele hoogtepunten zoals ons unieke watersysteem, onze schildermeesters en de prachtige zandstranden. En als 'the place to be' voor internationale bedrijven of bedrijfsactiviteiten, zoals internationale congressen en exposities.   

Gastvrij Nederland wil zich samen met de overheid in spannen om het imago van Nederland te verbeteren en bij het internationale bedrijfsleven en buitenlandse gasten Nederland promoten als 'place to be'.

NB de sectorvisie Gastvrij Nederland inclusief de maatschappelijk, relevante thema's zijn nog in ontwikkeling. Download de sectorvisie Thema overzicht
 
logo Telefoon + 31 (0)70 - 3490328
gastvrijnederland@vno-ncw.nl
www.gastvrij-nederland.nl
Adres:
Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV Den Haag
Postbus 93002, 2509 AA Den Haag