29-10-2012
VVV Nederland genomineerd voor de NIMA Internal Branding Jaarprijs 2012
VVV Nederland is één van de drie genomineerde organisaties voor de NIMA Internal Branding Jaarprijs 2012. Deze prijs wordt op 1 november door het bekende marketinginstituut toegekend aan die organisatie die het meest succesvol is in het vitaliseren en verankerenvan het merk en merkwaarden in de totale organisatie.
Daarmee zijn de merkpositionering inspanningen die VVV Nederland en de VVV-formulenemers samen hebben geleverd om het VVV-merk nieuw elan te geven de professionals uit het vakgebied niet onopgemerkt gebleven.
"Deze nominatie is een geweldige erkenning voor alle inspanningen die we gezamenlijk hebben geleverd en een enorme motivatie dat we met de VVV merkpositionering de juiste koers hebben ingezet", aldus Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland. “Met het onderzoek in 2008 van Blauw Research naar de waardering en de bekendheid van het VVV merk bij consumenten als vertrekpunt hebben we samen met de VVV-formulenemers in 2009 het merkhuis voor het VVV merk geformuleerd. Dat is als het ware het GPS voor het werken met het VVV merk in alle geledingen van de VVV sector. In het merkhuis staat de merkbelofte van het VVV merk aan de consument centraal: ‘je wordt verrijkt door de couleur locale.’ Werken vanuit de uitgangspunten van het VVV merkhuis heeft het VVV merk alleen maar sterker gemaakt”, concludeert Van Wijk. “In 2011 heeft Blauw Research een herhalingsonderzoek uitgevoerd en daaruit blijkt dat onder consumenten VVV het meest bekende merk is op het gebied van toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in Nederland. De top-of-mind naamsbekendheid steeg naar 28% en de spontane naamsbekendheid naar 43%.”
NIMA Internal Branding Jaarprijs
Naast VVV Nederland behoren Leaseplan en Priva BV tot de genomineerden van deze marketingaward. Een professionele jury én het publiek bepalen op donderdag 1 november gezamenlijk wie de NIMA Internal Branding Jaarprijs 2012 in ontvangst mag nemen.
Nieuwsoverzicht